Hotel & Restauracja Antonińska, Leszno
Higiena snu – jak wyspać się w hotelu?
  1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Higiena snu – jak wyspać się w hotelu?

Aktualności

Data
przyjazdu
Data
wyjazdu

Higiena snu – jak wyspać się w hotelu?

04 grudnia 2019

Jednym z pytań, które zadajemy sobie przed wizytą w hotelu, jest to o jakość łóżka. Czy uda nam się wyspać?

Często zastanawiamy się, czy łóżko będzie równie wygodne jak to z naszego domu i dzięki temu porządnie się wyśpimy. Większość dobrych hoteli ma na swoim wyposażeniu bardzo wysokiej jakości łóżka. Musimy jednak pamiętać, że nie tylko materac decyduje o jakości wypoczynku. Poniżej zamieściliśmy kilka porad, które pozwolą Ci na mocny sen i udany wypoczynek podczas urlopu lub podróży służbowej.

Nic na siłę

Bardzo często podczas podróży służbowej kładziemy się spać dość wcześnie, aby przed spotkaniem, które mamy kolejnego dnia, dobrze się wyspać. Robimy tak nawet wówczas, gdy nie chce nam się spać. Nie jest to najlepsze rozwiązanie. Zmuszanie się do snu może mieć odwrotny wpływ na sen i wypoczynek. Powinniśmy kłaść się do łóżka dopiero wtedy, gdy poczujemy zmęczenie, a nie wtedy, gdy sugerują to wskazówki zegara. Jeżeli przez dłuższą chwilę nie możemy zasnąć, warto sięgnąć po książkę lub posłuchać relaksującej muzyki.

Drzemka nie zawsze jest dobra

Wiele osób lubi uciąć sobie drzemkę. Nie ma w tym nic złego, pod warunkiem, że jej nie przeciągniesz. Drzemka może być zbawienna pod warunkiem, że jest krótka. Jeżeli będziemy drzemać dłużej niż pół godziny, zapadniemy w głębszy sen, po którym będziemy jeszcze bardziej zmęczeni i ospali. W hotelu najlepiej zrezygnować z drzemek. Zwłaszcza po południu, ponieważ może to utrudnić nam normalne zaśnięcie w nocy.

Unikaj wysiłku fizycznego

Naturalnie ruch to zdrowie, a zmęczenie ułatwia szybsze zasypianie. Jednak zbyt intensywny wysiłek na krótko przed zaśnięciem może wywołać odwrotny efekt. Będziemy pobudzeni, wzrośnie ciśnienie krwi, a w takiej sytuacji o wiele trudniej się wyciszyć. Zachęcamy do aktywności fizycznej, ale w podróży służbowej lepiej przełożyć swój trening na godzinny poranne. 

Światło

Wieczorem w hotelu wiele osób lubi oglądać telewizję lub spędza czas przed ekranem laptopa. Nie jest to najlepsze rozwiązanie. Monitory emitują niebieskie światło, które powoduje problemy z zasypianiem. O wiele lepiej zrelaksujesz się sięgając po książkę lub prasę, albo wybierając się na krótki spacer po okolicy hotelu. 

Kolacja o rozsądnej porze

Przed zaśnięciem nie powinniśmy jeść obfitych posiłków. Z pełnym brzuchem o wiele trudniej będzie nam zasnąć, ponieważ nasz organizm będzie zajęty trawieniem. Najlepiej zjeść kolację około 3 godzin przed pójściem do łóżka. W naszym hotelu może być o to dość trudno. Każdy kto odwiedził naszą restaurację, doskonale wie, co mamy na myśli...

Niewiele osób myśli o tym na co dzień, ale sen zajmuje aż 1/3 naszego życia. Pamiętajmy, że nie przesypiamy lwiej części życia bez powodu.  Właściwy odpoczynek to klucz do zdrowia i dobrego samopoczucia. Osoby które porządnie się wysypiają, mają o wiele więcej energii do działania i cieszą o wiele lepszymi wynikami w pracy, czy szkole.

Mamy nadzieję, że dzięki tym kilku poradom w naszym hotelu wyśpisz się równie dobrze, jak we własnym łóżku.

Zobacz na mapie
Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij