Hotel & Restauracja Antonińska, Leszno
  1. Home
  2. Hotel
  3. Certyfikat Dobrych Praktyk

Certyfikat Dobrych Praktyk

Check-in
Check-out

Certyfikat Dobrych Praktyk

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom branży turystycznej, która w czasie pandemii znalazła się w bardzo trudnej sytuacji Polska Organizacja Turystyczna Oddział zamiejscowy ds. obsługi i promocji Polskiego Bonu Turystycznego rozpoczęła realizację projektu o nazwie Certyfikacja Podmiotów Turystycznych.

Celem projektu jest promocja obiektów turystycznych, które w trakcie realizacji Programu Polski Bon Turystyczny profesjonalnie prowadzą swoją działalność oraz świadczą usługi turystyczne na wysokim poziomie.

Ponieważ od zawsze dokładamy wszelkich starań, aby świadczone przez nas usługi były na jak najwyższym poziomie, postanowiliśmy dołączyć do projektu i uzyskać potwierdzenie jakości naszych usług poprzez otrzymanie Certyfikatu Dobrych Praktyk.

Pierwszy etap projektu polegał na Autocertyfikacji. W jej trakcie musieliśmy potwierdzić stosowanie dobrych praktyk podczas realizacji Programu Polski Bon Turystyczny, związanych m.in. z bezpieczeństwem, higieną, udogodnieniami dla dzieci i współpracą z innymi podmiotami i instytucjami turystycznymi.

Ten etap przeszliśmy pomyślnie, a nasz obiekt został umieszczony na mapie Polskiej Organizacji Turystycznej. Dodatkowo możemy posługiwać się specjalnym znakiem graficznym, który potwierdza pomyślne przejście pierwszego etapu projektu.

W drugim etapie programu odbyła się wizyta monitoringowa, która potwierdziła stosowanie przez nas dobrych praktyk. Tym samym otrzymaliśmy Certyfikat Dobrych Praktyk.

Procedury bezpieczeństwa obiektu hotelarskiego w związku z zagrożeniem zarażenia covid-19

1. Cały obiekt:

  • Umieszczenie na terenie całego obiektu dozowników z płynami do dezynfekcji rąk oraz instrukcji prawidłowej dezynfekcji rąk (przy każdym wejściu, przy recepcji, w ogólnodostępnych sanitariatach).
  • Zapewnienie pracownikom oraz gościom możliwości zachowania wymaganego dystansu.
  • Prowadzenie systematycznej dezynfekcji części narażonych na częsty dotyk przez gości oraz pracowników, tj.: drzwi, klamek, poręczy, przycisków przy i wewnątrz windy,
  • Regularne wietrzenie pomieszczeń.
  • Posiadanie procedury postępowania w przypadku podejrzenia u pracownika lub gościa zakażenia koronawirusem.

2. Recepcja hotelu:

  • Umieszczenie przy ladzie recepcyjnej ekranu ochronnego.
  • W holu recepcji hotelowej oraz toaletach ogólnodostępnych udostępnione zostały płyny do dezynfekcji wraz z instrukcjami prawidłowej dezynfekcji rąk.
  • Stosowanie przez pracowników recepcji hotelu maseczek ochronnych.
  • Prowadzenie przez pracowników recepcji hotelu dodatkowej dezynfekcji: drzwi, klamek, powierzchni lady recepcyjnej (po każdym gościu), poręczy, terminali, komputerów, klawiatury, drukarki, długopisów, kanapy, krzeseł.
  • Możliwość nabycia w recepcji hotelu maseczek oraz żeli antybakteryjnych.

3. Restauracja/ Taras Letni:

  • Umieszczenie płynów do dezynfekcji wraz z instrukcją prawidłowej dezynfekcji rąk przed wejściem do restauracji oraz na taras letni.
  • Stosowanie przez obsługę maseczek ochronnych.
  • Zachowywanie dystansu pomiędzy pracownikami.
  • Rozmieszczenie stolików w sposób pozwalający na zachowanie odpowiedniej odległości między gośćmi.
  • Wprowadzenie regularnej dezynfekcji stolików po każdym gościu.
  • Usunięcie kącika dziecięcego w restauracji.
  • Kącik dla dzieci dostępny na tarasie letnim, jest  myty i dezynfekowany na początku i końcu zmiany przez pracowników restauracji.


4. Dział służby pięter:

  • Stosowanie przez pracowników służby pięter maseczek oraz rękawiczek ochronnych.
  • Zachowywanie przez pracowników służby pięter bezpiecznego dystansu (minimum 1,5m).
  • Sprzątanie pokoju hotelowego tylko i wyłącznie pod nieobecność gościa w pokoju.
  • Systematyczne wietrzenie pokoi i innych pomieszczeń.
  • Wprowadzenie procedury dezynfekcji pokoju po każdym gościu.
  • Wprowadzenie procedury dezynfekcji wózka hotelowego.
  • Wprowadzenie procedury dezynfekcji sprzętów udostępnianych gościom.

5. Części wspólne ogólnodostępne

  • W częściach ogólnodostępnych umieszczone są instrukcje dotyczące mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek oraz maseczek. Przy dozownikach z płynem do dezynfekcji jest umieszczona instrukcja prawidłowej dezynfekcji rąk.
  • W szatniach oraz biurach każdy pracownik ma stały dostęp do płynów dezynfekcyjnych.
  • Windy dezynfekowane są w ciągu dnia co dwie godziny (poręcze, przyciski)
  • Toalety wspólne dla gości hotelowych i restauracyjnych są regularnie sprzątane i dezynfekowane 2-3 razy na dobę.
  • W sali konferencyjnej umieszczono żel antybakteryjny w dostępnym miejscu.

6. Procedury dezynfekcji sprzętów ogólnodostępnych

  • Dla gości udostępniane są: żelazko, przewijaki dla dzieci, rowery, kijki do nordic walking, krzesełka dla dzieci na rower.
  • Każdy z tych przedmiotów po użyciu przez gościa jest odstawiane i przekazywane dla służby pięter do dezynfekcji.

7. Pozostałe zasady wprowadzone w związku z zagrożeniem epidemicznym:

  • Wprowadzono przerwy śniadaniowe dla pracowników o różnej porze.
  • Odzież pracownicza oddawana jest codziennie do prania.

8. Pomocne numery kontaktowe

  • 112 – pierwsza pomoc (ogólnopolski numer alarmowy)
  • 65 529 37 21 – Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna
Luxurious Rooms STUNNING APARTMENTS
See on the map
This website uses COOKIES.

By browsing it you accept our cookies policy, according to your browser settings. Read more about Privacy Policy.

OK, close